26 Eylül 2009 Cumartesi

hatemi zahidin namazı

Hatemi zahid hazretleri Asim ibni Yusuf hazretlerinin yanina geldiginde, Asim kuddise Sirruh ona sordu:
- Ey Hatem güzel namaz kilmayi becerebiliyor musun?
O da "Evet" deyince, Asim kuddise sirruh:
- Peki, nasil kiliyorsun? diye sordu.
Hatemi Zahid Hazretleri anlatmaya basladi:
- Namaz vakti yaklasinca abdestimi sünnet üzere tazeliyorum ve namaz kilacagim yere dikiliyorum.

Sonra Kabe`yi iki kasimin arasinda, Makam-i Ibrahim`i gögsümde görüyorum. Ve Allah`in Tealanin kalbimdeki herseyi bildigini hissediyorum.

Sanki ayagim sirat köprüsünün üzerinde, Cennet sagimda, Cehennem solumda, ölüm melegini de arkadamda hissediyorum ve kilacagim namazin son namazim oldugunu düsünüyorum.

Sonra ihsan ile iftitah tekbirini aliyorum, tefekkürle okuyorum, tevazu ile rukua egiliyorum, tazarru ile secdeye kapaniyorum.

Sonra tamamiyla oturuyor, ümitle tesehhütte bulunuyor ve sünnet üzere selam veriyorum.

Sonra da o namazi ihlasa teslim ediyor, korkuyla ümit arasinda kalkiyorum ve bu hal üzere sabra devam ediyorum.

Hiç yorum yok:

Powered By Blogger