5 Kasım 2007 Pazartesi

SUBHANEKE BİZE NE DER


Namazdaki sure ve dualar Allah ile kul arasında sonsuz ve sınırsız muhabbettir; huzurla dolu sohbettir.

Sure ve duaları okurken namaz kılan kişi, Allah’a kavuşma ve O’nunla bütünleşme duygusunu yaşar.
Sübhaneke duasında namaz kılan kişi, “Allah’ı hamd, övgü, şükür ve takdir içerisinde tesbih ediyorum.’’ dediğinde Rabbi, O’na ‘Ben de seni hamd, övgü, takdir ve şükür içerisinde anıyorum, seni övülmüş kullarımın içerisine katıyorum. Bana dost ve övülmüş kullarımla beraber senin ey kulum, iki cihanda dereceni yükseltiyorum.’ müjdesini verir.


“Senin adın ne yücedir, Senin şanın ne büyüktür.’’ (Ve Tebareke’s-müke ve Teala ceddüke) dediğinde Rabbi O’na ‘Senin adını ve şanını iki cihanda maddi ve manevi alanda yücelteceğim.’ müjdesini sunar.


Bu niyaz bize Kevser Suresi’ni hatırlatır. Müşrikler Peygamber Efendimiz’e ‘Sen öleceksin Senin adın, şanın şöhretin Seninle beraber yok olacak, soyu kesik Muhammed!’ diye sataşırken Rabbi, Resulüne “Adı şanı yok olacak ‘Sana kin tutandır, Ey Muhammed.’’ (Kevser 108/3) diyerek O’na destek oluyordu. İşte biz de Rabb’imizi ‘’Senin adın ne yücedir, Sen’in şanın ne büyüktür.’’ diye yücelttiğimizde Kevser Suresinde Rabb’imizin Rasulü’ne verdiği müjde bizim için de geçerli olabilecektir. Rabb’imizin adını ve şanını yüceltirken bizler de iki cihanda adımızın şanımızın hiç unutulmayıp dostlar ve övülmüşler kervanında ölümsüz bir kul olma şerefine nail oluyoruz. Bir insanın namazı iki cihanda amel defterini kapatmayacak en büyük mucizedir.


Namaz kılan insan, “Senden başka ibadet edecek yoktur.’’ (Vela ilahe ğayruk) dediğinde kul Rabbine “Rabb’im ibadet ve itaat edeceğim, sonsuz sevgi, şefkat ve huzurun hazzını yaşayacağım tek dostum ve sevgilim Sensin.’’ diye niyazda bulunmaktadır. Rabbi kulunun bu niyazına karşılık ‘’Seni razı olmuş ve razı olunmuş hayırlı kulların arasında dostluk ve rıza makamına erdireceğim.’’ “Ey huzura ermiş nefis Rabb’inden razı olmuş ve razı olunmuş olarak Rabb’ine dön iyi kullarımın arasında gir cennetime.’’ (Fecr 27-30) ayetindeki müjdeyi kuluma sunacağım.” der.


Esma Sayın Ekerim

Hiç yorum yok:

Powered By Blogger