15 Eylül 2007 Cumartesi

NAMAZDA HUŞU 38

Güzel Namaz...
--------------------------------------------------------------------------------

Konuyla ilgili yeni buldugum bir güzel menkibe...

Hâtem-i Zâhid (k.s.)hazretleri Âsim Ýbn-i Yûsuf hazretlerinin yanýna geldiginde Âsim (kuddise sýrruh) ona sordu:

—Ey Hâtem namaz kilmayi güzel becerebiliyor musun?

O da “Evet” deyince, Âsim (k.s.):

—Peki, nasýl kiliyorsun? diye sordu. Hâtem-i Zâhid hazretleri basladý anlatmaya:

—Namaz vakti yaklastiðinda abdestimi sünnet üzere tazeliyorum ve namaz kilacaðim yere dikiliyorum. Tâ ki her uzvum yerlesiyor.

Sonra Kâbe’yi iki kasimin arasinda, Makâm-i Ýbrahimi gögsümün hizasinda, Allah Teâlâ’yi mekândan münezzeh (pâk ve uzak) oldugu halde basimda hâzir ve kalbimdeki her seyi bilir halde görüyorum.

Sanki ayagim sirat köprüsünün üzerinde; cennet sagimda, cehennem solumda, ölüm melegini de arkamda hissediyorum ve kilacagim namazin son namazim oldugunu düsünüyorum.

Sonra ihsan ile (Mevlâ’yi görür gibi) iftitah tekbirini aliyorum, tefekkürle okuyorum, tevâzû ile rükûa egiliyorum, tazarrû ile secdeye kapaniyorum.

Sonra tamamiyla oturuyor, ümitle tesehhütte bulunuyor ve sünnet üzere selâm veriyorum.

Sonra da o namazi ihlâsa teslim ediyor, korkuyla ümit arasýnda kalkiyorum ve bu hâl üzere sabra devam ediyorum.

Bunu duyan Âsam hazretleri:

—Ey Hâtem! Senin namazin böylemi? diye sordu. O da:

— Evet otuz senedir böyle namaz kiliyorum! deyince Âsim hazretleri aglayarak sunlari söyledi:

—Ben daha bu zamana kadar hic böyle bir namaz kilamadim!

Hiç yorum yok:

Powered By Blogger