15 Eylül 2007 Cumartesi

BAMBAŞKA NAMAZLAR 4

***Bambaşka Namazlar - Bekir Berk***

Değerli dostllar vaktim olduğu sürece 'Bambaşka Namazlar' başlığı altında Namaza gereğince önem veren, namazı yaşayan insanlardan kareler sunmak istiyorum...Sizlerin de bu başlık altında çalışmalarınızı görmek isterim...Bugün rahmetli Bekir Berk Abimizin Rahmi Erdem Abiyle kıldığı bir namazı Rahmi Abiden dinleyelim:


'Bir gün Malatya’dan İstanbul’a uçakla hareket etmek üze­re iken, uçağa binmekte olan pilotlardan namaz için beş da­kika izin istedi. Uçağın kanatlarının altında, yolcuların hay­ran bakışları arasında kıldığımız o akşam namazının tadı­nı hiç unutamam! '

Cemil Tokpınar'ın Sabah Namazına Nasıl Kalkılır? isimli kitabında Bekir Berk'in bir namaz hatırası şöyle aktarılmış:

“Avukat Bekir Berk Ağabey, 1989 yılında çok ağır bir hastalığa yakalanmıştı. 95 kilodan 52 kiloya düşmüştü. Namazlarını güçlükle kılıyordu. O kadar ki, bazen abdest alırken ve namaz kılarken defalarca bayılıyordu. Ayıldığı zaman ilk sözü, ‘Namaz vakti geçti mi? ’ veya ‘Namaza kaç dakika var? ’ sorusu idi. Londra’da tedavi gördüğü yıl şöyle bir hadise yaşamıştı. Namaza durmuş ve iki rekâtını güçlükle kılmış. Üçüncü rekâtın secdesine giderken, ne kadar uğraştıysa başaramamış, takati kesilmiş. Bu duruma çok üzülerek, ‘Yâ Rabbi, ben Sana secde etmek istiyorum, ama yapamıyorum. Yoksa beni huzuruna kabul etmiyor musun? ’ diye içinden geçirmiş. Bunun üzerine Allah’ın inâyetiyle, alnının Kâbe’deki soğuk mermerlere değdiğini, oraya secde ettiğini görmüş. Bu şekilde namazın iki rekâtını Londra’da, iki rekâtını Mekke’de edâ etmiş. Bu hâtırasını namazdan sonra tahdis-i nimet olarak anlatmıştı.”
İşte kim Rabbimizin huzuruna girmek için can atarsa, mutlaka emeline kavuşur. Allah Kendisine ibadet etmek isteyeni huzuruna alır.'

Hiç yorum yok:

Powered By Blogger